Malmö & Köpenhamn

Vilken tur att jag tog en extra semesterdag; då fick jag massa tid över för att redigera bilder och blogga idag. Perfekt ;) Så här kommer ett inlägg fullt med bilder från vår underbara tripp ner till Malmö och Köpenhamn den här helgen.
Resan började vid halv nio på lördagsmorgonen. Jag och Olivia tog tåget ner till Malmö, via Göteborg (Vilken tur att vi inte hade bokat via Norrköping, för då hade vi drabbats av ersättningsbussar och x antal timmar längre resa pga en olycka. Flyt deluxe). Allt gick supersmidigt och Olivia var väldigt duktig. Hon underhöll sig själv med padda och målarböcker, och jag kunde läsa ut en av mina böcker. Vid tre-tiden var vi äntligen framme i Malmö och jag och Olivia promenerade till Scandic Malmö City, checkade in och väntade på John som hade åkt ner dagen innan för att hinna gå på MFF.
Alla var glada över att få träffa varandra igen, trots att det bara hade gått ett dygn utan varandra. Vi strosade lite på stan.
Det blev en tidig middag för vår del, då varken vi eller John hade ätit lunch. Vi begav oss till TGIF vid Lilla Torg då vi visste att de hade en barnvänlig meny. Och varken vi eller Olivia gick därifrån besvikna. Vi gick tillbaka till hotellet redan vid sextiden då vi alla var ganska trötta, och vi ägnade kvällen åt bus och film.
På söndagsmorgonen gav Olivia oss lite sovmorgon innan vi gick ner och njöt av en generös frukostbuffé. Det fanns även ett lekrum som Olivia fick leka i medan vi drack en extrakopp kaffe. Lite jobbigt att det låg innan man kom in i frukostrummet dock, för då vägrade Olivia äta frukost och ville bara leka. Hade föredragit om det låg lite dolt så man kunde äta frukost i lugn och ro och sedan visa upp rummet för henne. Men det gick ju bra ändå :)
Sedan bestämde vi oss för att ta tåget över till Köpenhamn. Vi strosade på Strøget, och det kändes ganska gött att ha hamnat utomlands så snabbt och smidigt.
Olivia krävde fika, så så blev det.
Till Olivias stora lycka hittade vi både en Lego-butik och Disney Store!
Vi begav oss till Nyhavn lite spontant. Där passade vi på att äta smörrebröd. Utomhus. Kändes riktigt lyxigt och härligt.
Vi åkte tillbaka till Malmö vid fem-tiden. Tog mycket längre tid tillbaka pga de nya poliskontrollerna. Det gick dock hur smidigt som helst. På kvällen mötte vi upp Johns vän plus fru och vi åt middag på en restaurang på Lilla Torg. Riktigt trevligt!
På måndagen blev det lite tidigare frukost än dagen innan pga vardag igen. Det var nästan tomt i frukostsalen; ganska skönt ;) Sedan chillade vi på hotellrummet innan vi checkade ut. Vi åkte ut till Västra hamnen, mötte upp Johns vän igen och lekte i en stor lekplats innan vi åkte hemåt igen. Kändes nästan lite jobbigt att åka hem. Blev lite kär i Malmö och hade gärna stannat några dagar till.