Del 1 - Fort Lauderdale och Everglades

Ja, nu är det ju exakt en vecka sedan vi kom hem från Florida så det är väl på sin plats att del 1 med bilder från resan publiceras nu. I detta inlägg visas bilder från första kvällen och första heldagen i Florida!
Vi gick upp 02.00 på måndagen. En taxi, en Arlanda-buss och tre flyg senare var vi framme i USA! När vi kom fram till hotellet och klev in i vårt rum som ni ser ovan, hade vi varit på resande fot i exakt 24 timmar. Jag antar att jag inte behöver säga hur trötta vi var ;) Men vi fick också lite energi av att äntligen vara framme.

Vi var även väldigt hungriga, så vi var snabbt ute igen för att hitta en restaurang. Vi behövde inte gå särskilt långt innan vi hamnade på Casablanca Café. Vi kastade snabbt i oss den goda maten, innan vi begav oss tillbaka till hotellsängen och däckade.
Jetlagade vaknade vi 5.30 nästa morgon. Strax efter sju var vi ute och promenerade. Tog oss självklart ner till stranden också, som bara låg några meter från hotellet.
Vårt hotell; Sea Club Resort, som bokades via Ving. Prisvärt, perfekt läge och bra service!
Efter den långa promenaden, som blev nästan två timmar, intog vi en maffig frukost på hotellets restaurang.
Vi beslutade oss för att ta bilen ut till Everglades, som vi länge sagt att vi definitivt skulle besöka under vår vistelse i Florida. En 40 minuters biltur och sedan var vi framme vid Safari Park.
Det var givet att vi skulle åka båt ute i träskmarkerna, för att försöka se några alligatorer. Det var en väldigt häftig upplevelse att sväva på grästäckt vatten. Och nog fick vi se skymten av en och annan skygg alligator minsann!
Det var även som en liten minidjurpark, så efter båtfärden gick vi runt och kollade på olika krokodiler och alligatorer.
Innan vi tog bilen tillbaka till Fort Lauderdale var det dags för energipåfyllning. Det serverades både krokodil och grodlår, men jag sträckte mig så långt som att våga testa en corndog.

everglades florida fort lauderdale sea club resort ving