Ett nyttigare, bättre jag

Nu är det dags att ta tag i mina matvanor, träning och min dallriga kropp. Nu är jag trött på att inte vara nöjd med den enda kropp jag har, och känner att jag måste skärpa till mig. Jag startar det hela med att först och främst förändra min frukost, på en gång, som den senaste tiden bestått av mycket mackor och sockrig musli. Nu blir det mycket frukt, bär, keso och dylikt istället, som på den gamla goda tiden när jag var mer nöjd än nu. Adderar även Aloe Vera-shots, som min mamma säljer, och hoppas på att även det ska få mig att må bättre.
Imorse blev det chiapudding, toppat med hallon, banan, torkade tranbär och liiite honung, och ett ägg. Första gången jag testade chiapudding, och det var helt klart godkänt.
Jag ska även förändra alla andra måltider såklart, och försöka utesluta småätandet av onyttigheter på kvällarna. Det har blivit mer regel än undantag att ta ett glas cola och smaska i sig massa chips med John varje kväll när Olivia somnat. Lite svårt att få en drömkropp om den är uppbyggd på socker och fett...
Träningen ska det även bli ändring på. Jag har de senaste veckorna blivit bättre på att ge mig ut på promenader, och min vanliga runda är på ca 45 minuter, vilket känns lagom en vardagkväll när man även har tusen andra saker att göra. Mitt gymkort går ut på lördag, men jag ska hinna använda det två gånger till innan det är över. Sedan dröjer det nog inte länge förrän jag skaffar ett nytt gymkort på Friskis och Svettis istället, för nu känner jag verkligen att jag är redo att kötta på med träningen, och då känns det så dumt att vänta och kanske råka döda motivationen med tiden.
Svammel, svammel. Ja, typiskt mig. Summa summarum; bättre mat och mer träning med en förhoppning att få den kropp jag vill ha, och känna mig hälsosam inifrån och ut! 
 
0 kommentarer