Del 3 - Orlando

Tidigt på torsdagsmorgonen tog vi med oss lite packning, satte oss i bilen och styrde mot Orlando. En bilresa på tre, fyra timmar. Vi kom till vårt hotell som vi förbokat hemifrån, men vi kom för tidigt för att checka in. Vi lämnade bilen där, tog med oss det viktigaste och gick mot Universals.
Varmt, soligt, svettigt. Och betydligt längre att gå än vad receptionisten på hotellet sagt.
Utanför de två Universals-parkerna var det fullproppat med restauranger, butiker och nöjen.
Vi gick in på Islands of Adventure. Planen var att bara gå in i den parken, men på grund av något oförklarligt missförstånd hade vi tydligen betalat för att gå in i båda parkerna. Lite snopet, men det var ju inte direkt jobbigt att maxa besöket med alla attraktioner. Tack vare missförståndet fick vi ju dessutom uppleva hela Harry Potter-världen ;)
Det fanns väldigt många olika attraktioner, främst i den första parken. Karuseller och 4D-upplevelser. Vi fick upptäcka världar med Marvel, serier, Jurassic Park och Harry Potter. Allt var OTROLIGT välgjort och snyggt, och ingen karusell gjorde en besviken.
Bäst var dock Harry Potter-världen! Vi åkte på äventyr i Hogwarts, och berg-och-dalbanor som åkte upp och ner och kors och tvärs. Vi drack butterbeer och vandrade i Hogsmead. Och tack vare att vi hade betalat för att gå in i båda parkerna, fick vi dessutom åka Hogwarts-expressen. Då fick vi även chansen att vandra i Diagongränden. Där besökte vi bröderna Weasleys butik, och fick även uppleva Gringotts. Det var verkligen magiskt!
Vi var helt slut efter ha vandrat omkring i värmen hela dagen. Så vi köpte med oss Burger King som vi åt på hotellrummet innan vi totaldäckade.
Dagen efter vaknade vi tidigt, som vanligt under vår Florida-resa. Vi åt frukost på hotellet och den kändes väldigt typiskt amerikansk.

Vi tog en omväg på vägen hem och åkte ut till Kennedy Space Center. Vi gick dock aldrig in då vi tyckte att det koste för mycket, men fick ändå se tillräckligt utanför.
Sedan begav vi oss "hemåt" mot Ft. Lauderdale igen, oerhört nöjda med den intensiva trippen till Orlando!